Nejlepší eshop platformy pro tvorbu eshopů

Nejlepší platformy pro tvorbu a pronájem e-shopů – recenze, zkušenosti

Hledáte nejlepší platformu pro tvorbu a pronájem e-shopu? Vybrali jsme a srovnali nejlepší služby na trhu, přičemž jsme porovnávali základní funkce a možnosti platforem, individuální řešení rozšíření, jednoduchost použití, cenu za pronájem či zákaznickou podporu a v potaz jsme brali také recenze, zkušenosti a reference zákazníků. A tady je výsledek: 5 kvalitních poskytovatelů eshopových platforem – tzv. VOLBA REDAKCE.

Srovnání TOP 5 nejlepších platforem pro tvorbu a pronájem e-shopů

 NázevParametry 
#1
Eshop-rychle.cz

Vítěz testu, nejlepší dle našeho srovnání
◼️ Cena (měsíčně): 390 - 790 Kč (2 tarify)
◼️ Včetně hostingu: ✔️
◼️ Podpora EET: ✔️
◼️ Určení: malé a střední eshopy
◼️ Skvělé recenze zákazníků
◼️ ZDARMA a nezávazně na 15 dní
Vyzkoušet
#2
Upgates.cz

Skvělý na individuální úpravy
◼️ Cena (měsíčně): 450 - 2950 Kč (4 tarify)
◼️ Včetně hostingu: ✔️
◼️ Podpora EET: ✔️
◼️ Určení: malé a střední eshopy
◼️ Výborné recenze zákazníků
◼️ ZDARMA a nezávazně na 30 dní
Vyzkoušet
#3
Shoptet.cz

Jedna z nejrozšířenějších platforem
◼️ Cena (měsíčně): 340 - 3540 Kč (4 tarify)
◼️ Včetně hostingu: ✔️
◼️ Podpora EET: ✔️
◼️ Určení: malé, střední a větší eshopy
◼️ Přes 25 233 zákazníků
◼️ ZDARMA a nezávazně na 30 dní
Vyzkoušet
#4
Shopify.com

Rozšířená zahraniční platforma
◼️ Cena (měsíčně): 29 $ - 299 $ (3 tarify)
◼️ Včetně hostingu: ✔️
◼️ Podpora EET: ✔️ (díky pluginům)
◼️ Určení: střední a větší eshopy
◼️ ZDARMA a nezávazně na 14 dní
Vyzkoušet
#5
Webnode.cz

◼️ Cena (měsíčně): 249 Kč - 449 Kč (2 tarify)
◼️ Včetně hostingu: ✔️
◼️ Podpora EET:
◼️ Určení: střední a větší eshopy
◼️ Možnost vyzkoušet službu ZDARMA
Vyzkoušet
Top

Recenze e-shopových platforem podle naší redakce

V následujícím textu jsou stručně popsány silné stránky i slabiny nejrozšířenějších e-shopových platforem.

1. Eshop-rychle.cz

 Náš vítěz, ideální řešení pro začínající i pokročilé eshopaře 

logo eshop-rychle.cz

Jedná se o platformu, která si zakládá na tom, že provozovatelům e-shopů poskytuje ideální řešení bez ohledu na velikost jejich internetového obchodu. Fungovat na něm mohou malé i velké e-shopy.

Velkou výhodou platformy je jednoduché a intuitivní ovládání. Kromě toho uživatelé oceňují rychlost hotového e-shopu, byť za absolutní špičkou v tomto ohledu lehce zaostává. Velmi kvalitní je technická podpora, která zahrnuje jak chat, tak telefon či požadavek skrze administraci.

Pokud má platforma nějaké minusy, tak souvisí s výběrem šablon. V absolutním počtu jich sice není málo (více jak 100), až příliš mnoho z nich není přizpůsobeno mobilním zařízením.

Kompletní recenze eshop-rychle.cz

Výhody:

  • Jednoduché a intuitivní ovládání, relativně slušná cena, kvalitní technická podpora, přes 100 šablon, vše komplet v češtině, podpora EET, podpora napojení na dopravce, integrace platebních bran, propojení s účetními systémy

Nevýhody:

  • Menší počet responzivních šablon, menší možnosti úprav šablon
Reference, aneb které eshopy běží na této platformě? Např. Bushcraftshop.cz | Nejleginy.cz | Mujcaravan.cz či Mydloteka.cz

2. Upgates.cz

 Nejlepší, pokud potřebujete individuální úpravy na eshopu 

logo Upgates

Upgates.cz je dalším z řady kvalitních českých e-shopových platforem. Je přístupná pro ty, kdo s tvorbou internetových obchodů teprve začínají i pro zkušené profesionály. V základním nastavení je nabídka grafiky a šablon trochu omezenější, současně ale platforma nabízí široké možnosti úpravy e-shopu na zakázku.

Instalace i nastavení e-shopu jsou jednoduché a poradí si s nimi i člověk bez hlubších technických znalostí. Na vysoké úrovni je i kvalita technické podpory (vyčíst lze snad jen absenci chatu) a rychlost e-shopu. Samozřejmostí je podpora EET, integrace s Facebookem apod.

Kompletní recenze Upgates.cz

Výhody:

  • Jednoduché a intuitivní ovládání, kvalitní technická podpora, přes 70 šablon, vše komplet v češtině, podpora EET, podpora napojení na dopravce, integrace platebních bran, propojení s účetními systémy, možnost řešit individuality na eshopu

Nevýhody:

  • Omezení v rámci importu vyššího počtu produktů
Reference, aneb které eshopy běží na této platformě? Např. GIVE.cz | Vinovin.cz | Detailingpro.cz či obchod.hsflamingo.cz

3. Shoptet.cz

 Jedna z nejrozšířenějších platforem pro provoz vlastního eshopu 

logo Shoptet

Shoptet.cz je e-shopovou platformou, která uživatelům poskytuje veškerý komfort, jež se od moderního řešení očekává. Podpora EET, export pro srovnávače, Google Analytics, SEO meta data… to vše je u Shoptetu samozřejmostí. I proto je platforma Shoptet je na českém internetu jednou z nejčastěji používaných.

Platforma je dobře hodnocená také díky své nadprůměrné rychlosti a pečlivosti technické podpory. Negativem je omezené množství dostupných šablon, kterých je méně než 10 a to je v porovnání s konkurencí přece jen o něco méně.

Výhody:

  • Jednoduché a intuitivní ovládání, jedno z nejpoužívanějších řešení, vše komplet v češtině, podpora EET, podpora napojení na dopravce, integrace platebních bran, propojení s účetními systémy, přes 25 tisíc spokojených zákazníků, relativně nízké ceny.

Nevýhody:

  • Menší výběr šablon (8+).
Reference, aneb které eshopy běží na této platformě? Např. Herbatica.sk | Vodovo.cz | Favorit.cz | Milujito.cz

4. Shopify.com

 Nejpoužívanější platforma na světě, pro ČR však musíte počítat s pár kompromisy 

logo Shopify

Shopifyje světově nejpoužívanější platforma pro tvorbu e-shopů. Důvodem je jednoduchost a široké možnosti využití. Se systémem lze pracovat prakticky neomezeně a vytvořit si e-shop, který bude dokonale odpovídat požadavkům jeho uživatele. Globální přítomnost také znamená obrovské množství pluginů a doplňků, které využitelnost platformy ještě rozšiřují. Také počet free i placených šablon je obrovský.

Fakt, že Shopify není českým produktem znamená, že některá specifika spojená s českým trhem nejsou dostupná ihned, ale jejich integrace vyžaduje trochu složitější řešení. Příkladem budiž EET, jehož integrace vyžaduje speciální pluginy. Technická podpora je dostupná nonstop, pro někoho může být ale nevýhodou, že je pouze v angličtině.

Výhody:

  • Jednoduché a intuitivní ovládání, jedno z nejpoužívanějších řešení na světě, obrovské množství pluginů a rozšíření, velký výběr šablon, vhodné i pro větší byznys, dobrá podpora, spousta responzivních šablon

Nevýhody:

  • Složitější řešení pro CZ trh například s integrací EET či dalších nezbytností, lze však řešit díky pluginům, pouze v angličtině, složitější překlad šablon, transakce a poplatky, složitější řešení individuálních potřeb

5. Webnode.cz

 Celosvětová platforma s miliony uživatelů 

logo Webnode

Platforma Webnode si své příznivce získala především díky řadě velice pokročilých funkcí. Patří mezi ně např. SEO nápověda či nastavení vícero jazykových mutací. Propojit lze Webnode s Google Ads či Facebook Pixel a k dispozici je i řada platebních metod.

Slabina platformy tkví v přece jen omezených možnostech editace jednotlivých šablon. Více, než u jiných platforem se tak uživatel musí spolehnout na šablony nabízené v rámci systému. Mnohaleté zkušenosti ale hrají ve prospěch platformy, a i ona má svým uživatelům co nabídnout.

Výhody:

  • Pokročilé funkce, celosvětová platforma s miliony uživatelů, řada platebních metod, 15 moderních a responzivních šablon, relativně nízká cena, feedy pro srovnávače zboží, analytické nástroje.

Nevýhody:

  • Chybí podpora EET, nemožnost editace jednotlivých šablon.

6. Webareal.cz

logo Webreal.cz

Další z českých e-shopových platforem, která je na trhu dostupná již více než celou dekádu. Mezi její klady patří integrace EET či napojení na systémy dopravců a řadu oblíbených účetních systémů i platební brány.

Velmi široké jsou možnosti úpravy výsledného vzhledu e-shopu, jsou ale současně poměrně složité a abyste tuto možnost mohli využít naplno, bez znalosti CSS se neobejdete. Stejně jako většinu jiných systémů, i Webareal si můžete vyzkoušet zdarma, konkrétně po dobu 15 dnů.

Výhody:

  • Eshop již od 180 Kč měsíčně, podpora EET i GDPR, desítky grafických šablon, podpora v českém jazyce, integrace s účetními systémy, exporty pro srovnávače zboží, napojení na systémy dopravců i platební brány.

Nevýhody:

  • Složitější úprava vzhledu eshopu
Reference, aneb které eshopy běží na této platformě? Např. Proluk.cz | Perfektneobrazy.sk | nechtovyraj.sk | Tee.sk

7. Mozello.cz

logo Mozello

Mozello je další ze světových řešení (konkrétně pochází z Lotyšska), díky kterému lze vytvořit e-shop na opravdu vysoké úrovni. Uživatelům nabízí široké možnosti přizpůsobení a integrace celé řady užitečných aplikací.

K dispozici je mnoho šablon, které jsou automaticky responzivní a lze je široce upravovat. Pro ty české uživatele, kteří nevládnou anglickým jazykem, může být jistou překážkou obvyklý problém zahraničních řešení: nedostupnost podpory v češtině. A také absence podpory EET.

Výhody:

  • Velké množství šablon (45+), responzivní šablony optimalizované pro mobily, moderní řešení z Lotyšska, integrace řady aplikací, editor v českém jazyce, relativně nízká cena, stránky přeložené do českého jazyka

Nevýhody:

  • Absence EET, nedostupnost podpory v českém jazyce a pouze na emailu, nelze editovat kód šablon

8. Wix.com

logo Wix.com

V poslední době nesmírně populární platforma pro tvorbu webů i e-shopů. Jen s malou nadsázkou lze říci, že Wix způsobil na trhu malou revoluci, především díky svému nesmírně jednoduchému a intuitivnímu Drag&Drop ovládání. Jednoduchost a nekonečné možnosti přizpůsobení jsou hlavními zbraněmi této platformy.

Malou vadou na kráse je stále ještě nedokonalá lokalizace a tradiční problém s chybějící podporou v českém jazyce.

Výhody:

  • Jednoduché Drag&Drop ovládání, velké možnosti vlastního přizpůsobení, celosvětová platforma, výběr z hned 80+ šablon, editor i v českém jazyce, šablony lze přeložit do čestiny.

Nevýhody:

  • Nedokonalá lokalizace, chybějící podpora v českém jazyce, chybí podpora EET, prozatím chybí možnost recenzovat produkty na eshopu

Internetové obchody zažívají velký boom. Na internetu nakupuje dnes více než polovina ekonomicky aktivní české populace a objemy online obchodů každoročně rostou impozantním tempem. Není proto divu, že rychlým tempem roste i počet e-shopů. Důležitým předpokladem úspěchu je samozřejmě schopnost odlišit se a nabídnout zákazníkům větší přidanou hodnotu než konkurence. K tomu, aby mohl podnikatel takový e-shop vytvořit, potřebuje mít k dispozici takové technické řešení, které mu umožní vytvořit e-shop podle jeho představ, který bude spolehlivý apod. Kde ale technické řešení s těmito parametry sehnat a jak vybrat to nejlepší?

Krabice anebo udělej si sám?

První otázkou, kterou si zájemce o provozování e-shopu musí zodpovědět, je to, jakou cestu k jeho pořízení zvolí. Výhodou je, že má hned několik možností, jak takový e-shop získat.

E-shop svépomocí

Řadu lidí asi napadne, že nejlepším způsobem, jak přijít k vlastnímu e-shopu je vytvořit si jej sám. Je samozřejmě pravda, že teoreticky neexistuje lepší cesta k tomu, aby váš e-shop přesně odpovídal vašim požadavkům. Nikdo nedokáže lépe pochopit vaši představu než vy sami. Teorie je ale jedna věc, praxe druhá.

K tomu, aby se do něčeho jako je tvorba e-shopu mohl člověk pustit, je ale třeba mít poměrně vysokou míru technických znalostí. Navíc si můžete být jistí, že v průběhu programování budete mnohokrát „objevovat Ameriku“ a řešit problémy, které už byly jindy a jinde mnohokrát vyřešeny. Pokud je základním pravidlem byznysu, že čas jsou peníze, představa toho, že budete trávit desítky hodin programováním e-shopu namísto toho, abyste se věnovali z pohledu obchodníka skutečně důležitým věcem, tj. vlastnímu prodeji, je poměrně zvláštní.

Pokud tedy nejste velká korporace, která má na podobné věci „své lidi“, na tvorbu e-shopu svépomocí raději zapomeňte.

Nakupování na internetu

Pořízení existujícího řešení

Mnohem jednodušší řešení než vlastní programování e-shopu je jeho pořízení jakožto hotového produktu. První možností z tohoto ranku je to, že si jej můžete nechat udělat na míru. To je samozřejmě dobré řešení, je ale také jednoznačně nejdražší a pro většinu běžných uživatelů, kteří se rozhodli k vytvoření e-shopu touto cestou, by představovalo nezanedbatelný zásah do rozpočtu.

O dost schůdnější – a u drobných podnikatelů pravděpodobně nejvyužívanější – způsob je pořízení tzv. krabicového řešení. V tomto případě jde o koupi (případně pronájem) již vytvořeného řešení, do kterého vložíte svůj e-shop.

Další alternativou jsou obdobné open-source produkty. Ty představují velké lákadlo kvůli tomu, že jsou zdarma. S tím ale přichází i problémy. Open-source projekty bývají technicky hůře zpracované (ve smyslu efektivity kódování), což často vede k tomu, že jsou výkonově velmi náročná. Stejně tak v jejich případě samozřejmě neexistuje technická podpora. Většina open-source systémů navíc není připravená na české prostředí a budete je muset silně upravovat.

Základní funkce, které nesmí chybět

Existují funkce, které jsou pro úspěšné podnikání nezbytné a každý e-shop jimi dnes musí disponovat. Zkontrolujte si, že systém, který si budete pořizovat je všechny bez problémů zvládá (pravděpodobně ano, ale je na místě si to ověřit).

V e-shopu musíte být schopni spravovat kategorie a jednotlivé produkty, nastavovat u nich parametry a snadno je měnit, včetně přidávání fotografií a obrázků. Bez této funkce se samozřejmě dnes již neobejde žádný systém.

Technické řešení e-shopu ale musí být také schopen efektivně spravovat jednotlivé objednávky a informace o zákaznících. Zajímejte se o to, jak je řešeno automatické rozesílání informačních e-mailů zákazníkům v průběhu vyřizování jejich objednávky a jak je nastavujete.

Technické řešení e-shopu je třeba mít propojené s účetnictvím a také by mělo umět komunikovat s přepravci (pokud prodáváte fyzické produkty). Úspěšné provozování e-shopu se neobejde bez toho, abyste měli k dispozici maximálně detailní statistiky návštěvnosti. Systém by proto měl mít možnost propojení s Google Analytics.

Postupem času se budou samozřejmě objevovat další a další funkce, které by se vám hodily. Z toho plyne další otázka, na kterou je třeba se při výběru vhodné e-shopové platformy ptát.

Samostatnou kapitolou jsou funkce, které souvisí specificky s provozem e-shopu v České republice, typicky podpora EET. U českých řešení to problém asi nebude, u zahraničních je třeba v některých případů řešit problém přes nejrůznější pluginy apod.

Možnosti a podmínky rozšíření

Každý podnikatel má specifické požadavky a potřebuje, aby ně jeho e-shopové řešení umělo reagovat. Pořizujete-li si krabicové řešení, zajímejte se proto o to, jak jeho poskytovatel řeší dodatečné požadavky, jaké jsou sazby jeho programátorů apod. Ze začátku to možné nebude třeba, časem na to ale může dojít a v tu chvíli člověk ocení, že se o tuto charakteristiku systému zajímal již při výběru e-shopového řešení.

Stejně tak je na místě zajímat se o to, jak si systém poradí s expanzí vašeho podnikání. Budete ze začátku nabízet řádově stovky položek? A co se stane v e chvíli, kdy jich budou tisíce? Je třeba myslet nejen na potřeby dneška, ale i na potřeby zítřka. V budoucnu vám to může ušetřit mnoho starostí.

Vlastní používání e-shopu

Nedílnou součástí volby e-shopu, resp. systému na kterém bude fungovat, je posouzení toho, jak bude fungovat z pohledu zákazníka. To, že umí základní funkce jste si již ověřili, jak je to ale s ostatními parametry a charakteristikami?

Bezpečnost

Platforma musí podporovat HTTPS/SSL. Bezpečnost peněz vašich zákazníků pro vás musí být prioritou. V opačném případě si můžete být jistí, že vaše podnikání nabere velmi brzy úplně špatnou trajektorii.

Jednoduchost a intuitivnost

Pro zákazníka musí být pohyb v e-shopu snadný a co nejpříjemnější. Snadná navigace a rychlost odbavení jsou klíčem k tomu, aby se k vám zákazníci rádi vraceli. Pokud bude trvat dlouhé desítky vteřin, než se dostanou k produktům, které hledají, příště nepřijdou.

Zkuste si proto na vlastní kůži nakoupit v některých e-shopech založených na systému, o jehož pořízení uvažujete (ty největší eshopy, které běží na dané platformě, uvádíme v jednotlivých mini recenzích). Tak si utvoříte tu nejlepší představu o tom, zda je to i pro vás dobrá volba.

Možnosti platby

Důležité je také to, jaké platební možnosti dokáže e-shop platforma zákazníkům nabídnout. PayPal, Square, Apple Pay, Google Pay, Stripe… to jsou jen některé z nepřeberného množství možností. Vybírejte proto pečlivě.

SEO

Nakoupit u vás může jen zákazník, který vás na internetu najde. Vyplatí se proto dívat se i na funkčnosti, které souvisí s SEO. Mezi ty patří možnost integrovat vlastní blog, sbírat a publikovat zákaznické recenze apod. Tyto funkce pomáhají získat e-shopu organickou návštěvnost, ta je koneckonců tím nejdůležitějším.

Mobile-friendly

Procházení internetu na mobilních zařízeních již překonává to klasické, desktopové. Žádný web ani e-shop nemohou být úspěšné, pokud nevyjdou mobilním zařízením vstříc. Zkuste si proto opět projít e-shopy postavené na uvažované platformě na vícero zařízeních a nevynechejte ani mobilní telefon ani tablet.

Technická podpora

Jednou z velkých výhod placených řešení oproti open-source produktům je dostupnost technické podpory. Pro provozovatele e-shopů, kteří nemají v oblasti IT dostatečně velké znalosti, je možnost využít pomoc technické podpory naprostou nezbytností. I pro ty, kteří potřebné znalosti mají, je ale starost o technickou stránku provozu e-shopu problematická. Zabírá totiž čas a toho není v podnikání nikdy nazbyt. Majitel e-shopu se potřebuje starat spíše o marketing, péči o zákazníky, vztahy s dodavateli, reklamacím apod. Při výběru e-shopové platformy se zajímejte o to, na jakou technickou podporu máte v daném tarifu nárok.

Recenze a zkušenosti předchozích uživatelů platformy

Při výběru e-shopové platformy se stejně jako při výběru kterékoliv jiné platformy vyplatí sledovat dostupné recenze, případně se poptat uživatelů platformy z okruhu známých a přátel. Svoji roli jistě bude hrát i to, jak dlouho již je daná platforma na trhu dostupná. U nových řešení je pravděpodobnost toho, že nebudou zcela odladěná, přece jen vyšší.

Cena platformy pro tvorbu eshopu

Je nesmysl tvrdit, že cena nehraje roli. Jedná se samozřejmě o významný parametr. Volit budete podle svých možností i požadavků na funkčnost. Jak bylo uvedeno výše, krabicová řešení je možné pořídit buď formou koupě, anebo pronájmu. Co se pronájmu týče, obvyklá cena se pohybuje v řádu stovek či nižších tisíců měsíčně podle toho, jaký tarif a konkrétní náplň jeho plnění zákazník požaduje.